Je kan op verschillende manieren chatten. Via MSN, Skype, Google chat, Google talk en er zijn nog meer mogelijkheden.
Er was ook een chatsessie bij Al@din maar daar heeft ons team niet aan mee gedaan.
Wel heb ik ruim 2 jaar de vragen beantwoord en daar veel ervaring mee opgedaan.
Onze zoon en dochter chatten wel eens met MSN en daar mocht ik wel eens meekijken.
Nu chat ik bij Googele chat en bel en stuur chatberichten via Skype. Je moet wel korte berichten geven, daar is het ook voor.Ik ben langer van stof en dat is even wennen.
Evenals geen hoofdletter gebruiken en een aparte chattaal. Maar alles heeft natuurlijk zijn eigen charme.
Of het zinvol is voor de bibliotheek! Misschien voor overleg binnen werkgroepjes. Dan hoef je geen datum te prikken om bij elkaar te komen. Het is niet geschikt voor de medewerkers achter het inlichtingenbureau.
Om te chatten met leners of publiek in het algemeen!
Dan zou je per dagdeel medewerkers moeten hebben net als bij een Al@dinsessie.
Voor intern gebruik zie ik meer in e-mail en Google docs, en zie ik Twitter als extern communicatiemiddel om contacten te onderhouden voor snelle en actuele berichten.
Of wat dacht je van skype:)
BeantwoordenVerwijderenJa in de bieb twitter alleen voor korte berichten ???
Mail moet je afwachten en doc is geregisteert dus altijd terug tevindenover wat/hoe en waar.
Toch wordt chat door verschillende bedrijven gebruikt voor informatievoorziening en/of helpdeskvragen. Daarbij zijn die bedrijven niet 24/7 online, maar daar schijnen gebruikers geen probleem mee te hebben. Punt is dat chat hier eer wordt gezien als een extra kanaal om de klant van dienst te kunnen zijn. Dus naast telefoon, e-mail etc.
BeantwoordenVerwijderenVoordeel van chat boven bijvoorbeeld e-mail is dat men kan doorvragen als dat nodig is.
Hebben jullie ook helemaal gelijk in. Maar op dat moment schrijf je het en denk je er zo over.Maar dit is natuurlijk ook een zaak die je van meer kanten kunt bekijken.
BeantwoordenVerwijderen